برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

مشاوره دریافت وام بانکی

برای دریافت وام بانکی لازم است از شرایطی که بانک برای ارائه این تسهیلات در نظر گرفته است، آشنا شد. وام های بانکی با هدف های مختلفی به متقاضیان ارائه می شوند. در این مقاله شما را با وام بانکی و شرایط دریافت انواع وام آشنا می کنیم. موسسه حقوقی ثبت میثاق روشن با مشاوره حقوقی تیم مجرب خود، شما را در امر دریافت تسهیلات و وام های بانکی یاری خواهند نمود.


دریافت وام بانکی با چه هدفی صورت می گیرد؟

در رابطه با وام بانکی باید گفت یک مجموعه ای از وام های قرض الحسنه و تسهیلات بانکی می‌باشد که صاحبان مشاغل، مسکن جویان، کارآفرینان، زوج‌های جوان و هر فردی که قصد ایجاد تحول در زمینه شغلی، تحصیلی و یا زندگی خود را داشته باشد، برای دریافت وام بانکی می تواند اقدام کند و از این وام به عنوان یک وجه کمکی استفاده نماید. بانک ها به صورت سالانه طرح های مختلفی برای متقاضیان وام ها با هدف ایجاد رونق اقتصادی و گردش مالی وجوه سپرده و نزد بانک و همچنین برای تامین منافع مادی و سود خود در نظر می گیرند و به ارائه تسهیلات برای متقاضیان می پردازند. افرادی که نیاز مبرم به وجه نقد هنگفت دارند، از طریق دریافت وام بانکی می توانند نیاز خود را برطرف کنند. زیرا نقدینگی گمشده همیشه مردم به شمار می آید. نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه ممکن است افراد را واردار یا تشویق به دریافت وام بانکی و تسهیلات ارائه شده از طرف بانک کند.

دریافت وام بانکی


وام بانکی چیست؟

پیش از این که شما را با موضوع دریافت وام بانکی آشنا کنیم، لازم است که بدانید وام بانکی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که وام بانکی از اصطلاحات رایج و نظام بانکداری به شمار می آید و در واقع پول سودداری می باشد که به صورت قرض و طی زمان مشخص میان قرض دهنده و قرض گیرنده مبادله خواهد شد. در این میان قرض دهنده بانک بوده و متقاضی وام قرض گیرنده است. در واقع باید گفت که وام نوعی امانت می باشد که برای حفظ امانت نزد امانت دار لازم است شرایطی جاری شود. پس برای وام های بانکی از سوی وام دهنده شرایطی اعمال می شود. دریافت وام می تواند برای موارد گوناگونی از قبیل

  • دریافت وام مسکن
  • دریافت وام ازدواج
  • دریافت وام خرید خودرو
  • دریافت وام تعمیر مسکن
  • دریافت وام کارآفرینی و.. صورت بگیرد.

وام در نظام بانکی اسلامی

یکی از وام هایی که اصولا در نظام بانکداری اسلامی اصل وام دادن را بر اساس آن می دانند، وام قرض الحسنه است. از آنجایی ارائه این وام به عنوان قرض دادن تلقی می شود و یک امر پسندیده در اسلام به شمار می رود، بنابراین سخت گیری های بسیاری در اخذ این وام وجود ندارد. از نظر کارمزد وام قرض الحسنه نیز لازم است بدانید این کارمزد مبلغ بسیار ناچیزی و در حدود 4 درصد است که در واقع به عنوان کارمزد بانکی از گیرنده وام دریافت می شود.


علت پرداخت سود برای وام بانکی چیست؟

با وجود گسترش جمعیت و همچنین پیچیدگی روابط و قواعد حاکم بر نظام اقتصادی و همچنین به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی که وجود دارد، بانک ها مجبور هستند قوانین لازم برای تضمین بازپرداخت وجوه مقبوضه را در نظر بگیرند. از جمله این شرایط می‌توان به تعیین مدت زمان مشخص برای بازپرداخت وام و همچنین به ارائه ۲ ضامن اشاره کرد.‌

دریافت وام بانکی


دریافت وام قرض الحسنه

در رابطه با وام بانکی باید گفت که این اصطلاح در میان مردم بسیار رایج بوده و بر انواع وجود مقروض های بانکی به اشخاص حقیقی و حقوقی اشاره می کند. اگر بانک ها وام را با اهداف از پیش تعیین شده در نظر بگیرند آن وام عنوان وام قرض الحسنه را خواهد داشت. در قوانین بانکداری اسلامی و بانکداری بدون ربا توصیه شده است، بانک‌ها با در نظر گرفتن مشارکت در ارائه تسهیلات ملزم به دریافت سود شرعی هستند. ممکن است بانک ها در قالب طرح‌های مختلفی تسهیلات خود را به افراد متقاضی ارائه کنند در این میان هدف از ارائه تسهیلات آسان کردن شرایط جهت انجام یک کار می باشد. پرداخت وجه نقد جهت اهدافی مثل خرید و ساخت و تعمیر مسکن، خرید تجهیزات، خرید لوازم و کالای داخلی، خرید خودرو و مشاغل خانگی و غیره صورت می‌گیرد و پرداخت قسطی آن در حقیقت موجب ایجاد بستری خواهد شد که واجدین شرایط می‌توانند آسانتر به هدف خود دست پیدا کنند. از طرفی بانک ها به سود  و تسهیلات با کمک با سود وضع شده برای تسهیلات می توانند منابع مالی خود را تجهیز و تامین نمایند.

دریافت وام بانکی


 دریافت وام بصورت فوری

در برخی مواقع افراد برای دریافت وام بانکی به دنبال شرایطی هستند که بدون طی روال اداری و صرف زمان صاحب این وام شوند. باید گفت که برای دریافت وام بانکی برخی شرایط وجود دارند که در آن افراد واجد شرایط می توانند وام تسهیلات بانکی را دریافت کنند. ولی به هر دلیلی ممکن است فردی قصد استفاده از وام خود را نداشته باشد، از سوی دیگر افراد زیادی وجود دارند که نیاز خیلی ضروری به دریافت وام بانکی یا تسهیلات بانکی دارند و شرایط  کافی برای دریافت وام بانکی را نخواهند داشت.

به عنوان مثال احتمال دارد وام بانکی به فردی تعلق می‌گیرد که در فرصت های تعیین شده نتواند ضامن های خود را برای ضمانت از بازپرداخت وام راضی کند.  همچنین بر عکس این موضوع نیز وجود دارد و این وام شامل حال فرد دیگری نیز نخواهد شد و ممکن است این فرد بنیه مالی و تعداد ضامن لازم برای بازپرداخت وام را در اختیار داشته باشد. در این مواقع این دو فرد می‌توانند از طریق تعامل سازنده و سود آور با یکدیگر به نحو شایسته ای بتوانند با یکدیگر توافق کنند.

در صورتی که به دنبال مشاوره دریافت وام بانکی هستید، از طریق این سایت شما می توانید در زمینه دریافت وام بانکی خرید و فروش وام بانکی و تسهیلات بانکی و همچنین برای انجام یک معامله به خریدار و فروشندگان وام بانکی اطلاعات لازم را کسب کنید. موسسه حقوقی بین المللی ثبت میثاق روشن می تواند به عنوان یک واسطه خریدار و فروشنده وام بانکی و تسهیلات بانکی باشد و در واقع خود عرضه کننده وام نیست. همچنین با ارائه مشاوره مالی در خصوص دریافت وام های بانکی و تسهیلات، شما را در این راستا یاری نماید.

ثبت میثاق روشن

موسسه بین المللی ثبتی و حقوقی میثاق روشن با بیش از یک دهه تجربه در زمینه امور ثبتی و حقوقی با در اختیار داشتن کادری مجرب از وکلای پایه یک و مشاورین با تجربه در زمینه دعاوی حقوقی و کیفری، ثبت شرکت،ثبت تغییرات شرکت،تنظیم صورتجلسه، ثبت برند و علائم تجاری،کلیه امور مالیاتی ، اخذ گرید شرکت ،اخذ ایزو ، آماده ارائه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.

https://sabtemisagheroshan.com